Curs de coaching acreditat

Nimeni nu e mai deștept decât noi toți” (Ken Blanchard)

Notifications
Clear all

Cine sunt clienții de coaching?

2 Postări
2 Users
0 Reactions
22 Vizualizări
0
Topic starter

În activitatea mea de mentor, am întâlnit mulți părinți care își doresc sesiuni de coaching pentru copiii lor, în special pentru cei din clasa a 4-a, care participă la concursuri sau care vizează admiterea la licee unde procesul de selecție este foarte competitiv. Acești părinți sunt adesea în căutarea unui sprijin suplimentar pentru copii, care să le permită să se descurce mai bine în fața provocărilor academice.

De obicei, părinții sunt interesați să ajute copiii să dezvolte nu doar abilități academice, dar și strategii pentru a-și gestiona timpul, emoțiile și stresul asociat competițiilor. În plus, aceștia doresc să îmbunătățească încrederea în sine și să ajute copilul să dezvolte o mentalitate de creștere (growth mindset).

Ce le-ați recomanda, ca profesioniști sau părinți, pentru a sprijini copiii în acest proces? Cum considerați că ar trebui abordată pregătirea lor, astfel încât să beneficieze nu doar de rezultate pe măsura cerințelor, ci și de o experiență echilibrată și sănătoasă pe parcursul acestui drum? Aștept părerile și sugestiile voastre!

Mulțumesc!

2 Answers
0

Eu cred că părinții nu știu ce este "coachingul" și de aceea i-aș invita la o sesiune de explorare și i-aș întreba "ce înseamă pentru ei sesiune de coaching?".

Confuzia poate proveni din faptul că "antrenorul sportiv" tot "coach" se numește.

Cele patru criterii ale lui Claude Steiner pentru contracte, utilizate în Analiza Tranzacțională, după care mă ghidez și eu, sunt:

  1. Consimțământ mutual - Ambele părți trebuie să cadă de acord asupra termenilor contractului. Aceasta implică negocierea termenilor între părți, fără ca una să îi impună celeilalte. Acest criteriu este foarte dificil de respectat cu mulți copii deoarece părinții le cam spun ce să facă și așteaptă de la un coach să facă la fel.

  2. Considerație valabilă - În sens juridic, "considerație" reprezintă o recompensă oferită în schimbul unui serviciu. De exemplu, aceasta poate fi reprezentată de o plată în bani sau alte forme de compensație, precum servicii prestate. Ori aici, părinții sunt cei care achită cu implicații asupra confidentialității și așteptărilor reciproce: părinte-copil, părinte-coach, coach-copil (contract trilateral)

  3. Competență - Atât terapeutul, cât și clientul trebuie să fie competenți pentru a îndeplini ceea ce a fost convenit în contract. Coachul trebuie să dețină abilitățile profesionale necesare, iar clientul trebuie să fie capabil să înțeleagă și să își asume responsabilitatea pentru partea sa din contract. Fără comentarii ...

  4. Obiect legal - Obiectivele și condițiile contractului trebuie să fie conforme cu legea. În același timp, pentru coach, aceasta presupune respectarea codului său etic profesional. Din acest punct de vedere legea e clară - minorii nu pot semna contracte. Plus, în codul etic al coachului este menționat clar că nu poate să-și asume responsabilitatea lucrului cu copii sau adolescenți minori.

Aceste criterii consolidează claritatea și validitatea unui contract, fiind aplicate atât în contractele administrative, cât și în cele de coaching.

Cu toate astea sunt foarte mulți adulți care lucrează cu copii. Ei se pot numi meditatori, instructori, profesori, logopezi, etc, nu însă "coachi" din punctul meu de vedere ... și al lui Claude Steiner 🙂

 

Marian Opran
Formator curs Magic Coaching

0
Topic starter

Îmi place foarte mult întrebarea „Ce înseamnă pentru tine, părinte, o sesiune de coaching?”. Este un început excelent pentru o discuție valoroasă și pentru clarificarea așteptărilor. Mulțumesc mult pentru argumentarea viziunii tale!

Răspuns

×