Cand vine vorba de conflicte in echipa, echipele remote sunt mult mai predispuse la acestea.
@alexm88 O contractare care sa tina cont de particularitaile lucrului remote ar rezolva situatia.
Dragă Alex,
Cred că echipelor remote le lipsește un mod de structurare a timpului care în Analiza Tranzacțională se numește ”past time”. Membrii acestor echipe nu mai petrec timp nestructurat la o cafea sau la o țigară și apar fenomene de înstrăinare, nesiguranță și neîncredere în colegi.
O soluție simplă ar fi ca la începutul sesiunilor remote să se aloce un timp de 10 minute pentru "conectare" unde în grupuri de 2-3 persoane, fiecare "să se laude" cu ce a făcut în ultima vreme pe plan personal. Pare o pierdere de vreme numai că această "conectare" este una dintre tehnicile de coaching de echipă pe care eu am învățat-o în metodologia ARL (Action-Relection-Learning). La echipele cu care am lucrat și lucrez a redus mult conflictele și a crescut productivitatea ședințelor.
O altă soluție ar fi să existe un Facilitator sau Coach de Echipă care să sprijine Team Leaderul în timpul câtorva ședințe de echipă până acesta identifică natura conflictului, îl aduce la cunoștința echipei și implică toți membri să găsească o soluție agreată de toată lumea.
Mai multe despre câteva tehnici de coaching pentru creșterea productivității ședințelor de echipă pe care le poate aplica orice Manager sau Team Leader găsești în materialul de mai jos:
3 tehnici eficace de coaching de echipă
Marian Opran
Formator curs Magic Coaching
Buna,
In primul rand conteaza din ce postura doresti sa rezolvi aceste conflicte (membru sau manager)
1. scenariul in care esti manager (eu gestionez echipe remote internationale cu 15+ membri, o sa expun din practica)
- setare cadru (in functie de metodologia de lucru) - cu cat mai clar, cu atat mai bine
- clarificare roluri si responsabilitati - aici se poate folosi matricea RACI, fiecare sa stie ce are de facut si pana cand (metodologia Agile de asemenea ajuta foarte mult)
- clarificare scop echipa
In momentul in care vad ca exista un potential conflict, eu prefer sa am discutii 1:1 cu persoanele respective, sa inteleg de unde apar neclaritatile. Daca conflictul izbucneste int-o sedinta, le spun pe un ton calm ca vom prelua acesta speta offline.
Cheia este intotdeauna feedbackul si clarificcarea oricaror intrebari care sunt "in aer".
Daca membrii echipelor fac parte din culturi diferite, este important sa se simta acceptati si intelesi, sa existe un cadru safe in care sa isi exprime opiniile.
Eu fac si retrospective in care punctam diverse situatii fara sa nominalizam perssoanele care au ridicat aceste subiecte (asa toata lumea poate sa isi faca auzita parerea).
2. ca si angajat - 1:1 cu managerul , best option
Daca mai ai intrebari despre acest subiect, please let me know.