Selectează o Pagină
Universitatea Româno-Americană

Curs de coaching acreditat

Creează un parteneriat puternic și provoacă-ți clienții să treacă la acțiune

  • singurul curs din Romania organizat de către o Universitate
  • înveți tehnici din Programarea Neuro-Lingvistică (NLP) și Analiza Tranzacțională (TA) pentru obținerea unor transformări rapide și ecologice
  • 61 de absolvenți în cele 7 serii de până acum (2017 – 2024) din care 23 au obținut diploma de Specialist în activitatea de coaching recunoscută de Ministerul Muncii iar 14 sunt încă în stadiul de practică

Universitatea Româno-Americană

Seria 8-a (Modulul 1: 18-19 Ian. 2025  …  Modulul 12: 13 – 14 Dec. 2025)

Mai sunt 5 18 locuri disponibile

Seria 8-a
18-19 Ian. 202513 – 14 Dec. 2025 
Mai sunt
5 18 locuri disponibile

Pentru cine este cursul?

Acest curs este gândit și structurat pentru persoanele care sunt interesate să practice legal profesia de Specialist în activitatea de coaching și să poată fi plătite pentru serviciile oferite, fie ca Persoană Fizică Autorizată, fie ca angajat într-un SRL. Orice persoană care obține diploma de calificare eliberată de către Ministerul Muncii poate fi înscrisă în Registrul General de Evidenta a Salariaţilor (REGIS) cu codul COR 242412 și poate primi un salariu, pe „fluturaș”, pentru ocupația de specialist în activitatea de coaching.

Coachingul a devenit o profesie recunoscută în România în anul 2013 prin introducerea de către Ministerul Muncii în C.O.R. (Clasificarea Ocupațiilor din România) a unei noi ocupații denumită Specialist în activitatea de coaching. Acest lucru a fost posibil odată cu aprobarea unui standard de pregătire profesională aprobat de către Autoritatea Națională pentru Calificări din România.

Standardul profesional aprobat de către ANC definește condițiile necesare pentru cei care vor să urmeze și să absolve cursul, cum ar fi: studiile preliminare necesare, numărul de ore de studiu teoretic și practic precum și setul de competențe specifice unui specialist în activitatea de coaching.

 

Citește primele 3 module ale cursului!

Lasă-mi datele tale de contact și-ți voi trimite pe email primele 3 module ale cursului (95 de pagini) ca să descoperi dacă vrei să te înscrii la curs.

Trimitere Module 1-3

De unde vine numele acestui curs?

Cei mai mulți dintre oameni consideră „magice” toate experiențele cărora nu le pot găsi o explicație, de obicei una logică.

Arthur C. Clarke, unul dintre autorii favoriți ai copilăriei mele, cunoscut ca unul dintre „Cei Trei Mari” autori de science fiction alături de Robert A. Heinlein și Isaac Asimov, spunea:

Orice tehnologie suficient de avansată nu poate fi deosebită de magie.

Numele cursului este inspirat de cartea „Structura magicului” scrisă de Dr. Richard Bandler, unul dintre co-fondatorii Programării Neuro-Lingvistice. Cartea este lucrarea de doctorat în lingvistică a lui Richard și prezintă ceea ce avea să devină unul dintre cele mai puternice instrumente de lucru ale NLP – MetaModelul. Richard a fost primul model pe care l-am studiat temeinic și cu pasiune.

Impreuna-cu-Richard-Bandler

Al doilea model a fost, și este încă după 10 ani de studiu, Eric Berne – părintele Analizei Tranzacționale. Eric a fost cel care a reușit să explice foarte simplu, pe înțelesul clienților săi și lumii în general, din ce este alcătuită structura psihicului uman – lucru pe care psihanaliza (a.k.a. analiza psihicului) îl făcuse atât de complicat până atunci. Apoi, a explicat nevoia și dinamica interacțiunilor sociale într-un model grafic atât de ușor de înțeles pentru specialiști încât comunicarea acestora cu clienții să genereze reflecții puternice și noi decizii ale acestora.  

Aceste modele de performanță umană și-au căpătat renumele de „magicieni” datorită transformărilor miraculoase pe care reușeau să le producă în comportamentele oamenilor cu care lucrau.

MAGIC COACHING este un curs în care am inclus toate principiile etice și tehnicile ecologice de influențare folosite de acești doi magicieni ai schimbării și dezvoltării personale. Cele pe care le-am învățat și le-am folosit cu succes și eu în cei peste 10 ani de activitate. 

Cine sunt eu și de ce ai studia cu mine?

Marian Opran Coach

Până în anul 2012 nu am știut nimic despre psihologie. Ca absolvent de Politehnică și director într-o companie multinațională din domeniul telecom eram chiar sceptic referitor la acest domeniu, scepticism accentuat de o grămadă de prejudecăți și de multă ignoranță.

În 2009 am trecut printr-o experiență personală care m-a marcat și după 3 ani de studiu pentru a înțelege ce (mi) s-a întâmplat am realizat că mi-am găsit cu adevărat pasiunea.

Așa că, la finalul anului 2012, după absolvirea cursului de Practitioner NLP, am decis să renunț la toate „beneficiile” funcției din multinaționala unde lucram, am devenit Specialist în activitatea de coaching 3 ani mai târziu și … antreprenor.

Nu am să te mint că mi-a fost ușor să-mi schimb profesia la 43 de ani. Știam însă din experiență că toate începuturile sunt dificile. În plus, nu-mi era teamă de eșec. Dar nici de succes 😉

Am rămas până astăzi la fel de pasionat ca în prima zi de mintea umană și de modul de a o folosi pentru obținerea performanței. Și asta mi-a dat energie și mă ajută să continui:

  • în 2013 am devenit NLP Master Practitioner și Licensed Associated NLP Coach,
  • în 2014 m-am înscris la cursul de formare în Analiză Tranzacțională pe care îl urmez și în prezent (mi-am planificat examenul internațional de Analist Tranzacțional Certificat în Consiliere, CTA-C, pentru anul 2025)
  • în 2015 am devenit unul dintre primii Specialiști în activitatea de coaching.
  • în 2016 am fost recertificat NLP Master Practitioner și Licensed Associated NLP Coach.
  • din 2012 până în prezent am avut peste 1.000 sesiuni de coaching individual cu aproximativ 600 de clienți plătitori.

Ce îți oferă programul de pregătire?

Coach la tabla 300x200 1  

Prin felul în care l-am conceput și îl voi susține, cursul:

1. Îți oferă 180 de ore de interacțiune directă atât cu mine cât și cu colegii tăi, din care 60 de ore vor fi alocate pentru însușirea cunoștințelor teoretice și 120 de ore pentru dobândirea abilităților practice.

2. Îți facilitează însușirea conceptelor și tehnicilor prin punerea lor în practică în sesiuni de coaching cu colegii astfel încât să îți schimbi experiențial percepțiile, atitudinile, deciziile și comportamentul.

3. Îți asigură instalarea mentalității și atitudinii specifice unui coach de succes prin supervizare și feedback în timp real în timpul cursului, atât de la mine cât și de la colegii tăi.

4. Îți permite dezvoltarea și optimizarea personală necesare înțelegerii trăirilor și problemelor cu care se confruntă clienții de coaching astfel încât să fii flexibil să lucrezi cu cât mai multe tipuri de persoane și de provocări.

5. Respectă în totalitate standardul de pregătire al profesiei de Specialist în activitatea de coaching pe care-l poți citi în întregime aici >>> Standardul ANC <<<

Cu ce diferă acest curs de altele similare?

1. Te poți înscrie la acest curs doar după ce avem o discuție prealabilă. 

Fac asta încă de la prima serie pentru că îmi doresc în primul rând să clarificăm de la început care sunt așteptările tale de la acest curs. Am realizat în timp că e mai bine să știi la ce te poți aștepta de la mine și să mă asigur că pe durata cursului o să existe un climat de încredere și siguranță, favorabil dezvoltării personale a fiecărui participant.

2. Am limitat numărul de participanți la maxim 12 persoane.

Am decis să lucrez cu o grupă mai mică pentru că îmi doresc să am timp suficient să lucrez cu tine și te pot superviza în lucrul cu colegii tăi sau la cazurile clienților pe care îi vei avea pe parcursul cursului.

3. Cursul va fi organizat cu „prezență fizică”, în sală

Motivul principal este că învățarea ca și schimbarea este accelerată într-un mediu nou, ne-familiar, care ne permite să ne concentrăm la ceea ce avem de făcut fără distragerile inerente ale lucrului „de-acasă”. În plus, mediul on-line face aproape imposibilă interacțiunea dintre participanți din pauze, indispensabilă consolidării unui grup de dezvoltare personală. Cele 2 serii din timpul pandemiei mi-au dovedit asta.

Sala de curs va fi în incinta Universității Româno-Americane, singura universitate din România care oferă un curs de coaching acreditat de Ministerul Muncii. Adresa exactă este: Bd. Expoziției, Nr. 1B, Sector 1, București.

Vreau să știi că țin mult la prezența la fiecare modul pentru că este esențial din punct de vedere psihologic ca grupul să aibă o componență stabilă în timp. Iar dacă vrei ca la final să obții diploma care-ți dă dreptul să profesezi ca „Specialist în activitatea de coaching„, e nevoie să participi la curs cel puțin 90% din timp, adică la 22 dintre cele 24 de zile ale cursului.

Ce competențe și abilități vei dobândi participând la acest curs?

Pentru cine e cursul

La finalul cursului vei constata atât tu cât și colegii tăi că ți-ai însușit și ești capabil să demonstrezi practic următoarele competențe profesionale specifice unui Specialist în activitatea de coaching:

1. Înțelegerea fundamentelor procesului de coaching și cunoașterea domeniului de aplicare

  • Folosești cunoștințe de profunzime cu privire la modelele învățării la adulți precum și modele de schimbare la nivelul percepției, atitudinilor și comportamentelor acestora
  • Ești conștient de oportunitățile și limitele din domeniul coachingului
  • Faci diferența dintre coachingul individual și cel de grup
  • Cunoști și ești dispus să te angajezi să respecți normele codului etice ale profesiei

2. Setarea identității de coach

  • Ești dispus să nu știi și să-ți asumi riscuri
  • Ai abilitatea să iți gestionezi propriile trăsături de personalitate, nevoi și așteptări, puncte forte și limite
  • Ai încredere să îți schimbi punctele de vedere și să experimentezi noi posibilități de acțiune
  • Ai încredere să lucrezi cu emoții puternice și să îți gestionezi propriile emoții fără a te lăsa pradă emoțiilor clientului
  • Îți iei angajamentul să te dezvolți continuu și să apelezi la supervizare ori de câte ori ai nevoie să înțelegi influențele pe care le aduci în procesul de coaching

3. Stabilirea relației comerciale

  • Comunici în mod clar diferențele dintre coaching, consiliere, psihoterapie și alte profesii de sprijin similare: consultanță, mentorat, management, training, etc.
  • Înțelegi și discuți eficient cu clientul clauzele contractuale specifice relației de coaching: logistica, costurile, programarea, cine și dacă alte persoane vor fi incluse precum și rolul lor, etc.
  • Evaluezi în mod realist potențialul de dezvoltare și schimbare din sistemul clientului și aderi la agenda acestuia
  • Stabilești dacă există o potrivire eficientă între metodele tale de coaching și nevoile potențialului client și dacă ești dispus să lucrezi cu acesta

4. Stabilirea alianței de coaching a.k.a. „contractul de schimbare”

  • Ești familiarizat și ai capacitatea de a explica noțiunea de „contract de schimbare” în contextul unei probleme specifice clientului
  • Stabilești norme clare referitoare la ceea ce este acceptabil și ce nu este acceptabil în cadrul relației de coaching, ce anume îi oferi clientului și ce nu, precum și asupra responsabilităților tale și ale lui
  • Clarifici împreună cu clientul obiectivele procesului de coaching precum și agenda fiecărei sesiuni
  • Treci dincolo de cuvintele clientului atunci când îi evaluezi preocupările, nelăsându-te limitat de descrierile acestuia
  • Manifești o preocupare autentică față de binele și viitorul clientului
  • Dai permanent dovadă de integritate personală, onestitate și sinceritate
  • Stabilești înțelegeri clare și îți respecți promisiunile
  • Afirmi clar scopul tehnicilor sau exercițiilor și obții acordul prealabil al clientului înainte să le folosești
  • Te exprimi clar și direct atunci când împărtășește idei sau oferi feedback
  • Ceri permisiunea pentru a aborda în procesul de coaching aspecte noi, sensibile
  • Evaluezi împreuna cu clientul progresul făcut de acesta atât pe parcursul cât și la finalul procesului de coaching

5. Facilitarea schimbării și obținerii de rezultate

  • Pui sub semnul întrebării afirmațiile limitatoare ale clientului, pentru a crea o înțelegere mai profundă a experiențelor acestuia
  • Pui întrebări deschise ce creează mai multă claritate, noi posibilități sau tragerea de învățăminte
  • Pui întrebări care modifică presupunerile inițiale ale clientului și determină descoperirea, înțelegerea, implicarea sau acțiunea
  • Pui întrebări ce ajută clientul să avanseze spre dorințele sale, nu întrebări ce determină clientul să se justifice sau să privească spre trecut
  • Soliciți în mod clar de la client acțiuni care să-l poarte spre obiectivele pe care și le-a stabilit
  • Urmărești punerea în practică, întrebând clientul despre acțiunile pe care clientul s-a angajat să le realizeze în sesiunile precedente
  • Dezvolți capacitatea clientului de a lua decizii, de a-și aborda preocupările principale și a se dezvolta obținând feedback, de a-și determina priorități și stabili ritmul propriu de învățare, reflectând la experiențele sale
  • Promovezi auto-disciplina clientului și îi atragi atenția asupra responsabilității față de ceea ce spune că va face, rezultatele acțiunilor pe care și le propune sau față de un anumit plan care conține termene de finalizare a acțiunilor
  • Atragi atenția clientului, în mod constructiv, asupra faptului că nu a realizat acțiunile pe care și le-a propus să le facă

Citește primele 3 module ale cursului!

Lasă-mi datele tale de contact și-ți voi trimite pe email primele 3 module ale cursului (95 de pagini) ca să descoperi dacă vrei să te înscrii la curs.

Trimitere Module 1-3

Care este calendarul cursurilor?

Calendar  

Programul de pregătire pentru Seria a 8-a este structurat astfel:

  • 12 module de weekend, Sâmbătă & Duminică, între 10:00 – 13:30 şi 14:30 – 18:00

Modulul 1

18 – 19 Ian

Modulul 2

8 – 9 Feb

Modulul 3

1 – 2 Mar

Modulul 4

22 – 23 Mar

Modulul 5

12 – 13 Apr

Modulul 6

10 – 11 Mai

Modulul 7

31 Mai – 1 Iun

Modulul 8

21 – 12 Iun

Modulul 9

27 – 28 Sept

Modulul 10

18 – 19 Oct

Modulul 11

8 – 9 Nov

Modulul 12

13 – 14 Dec

Ce este important să mai știi despre un curs de coaching acreditat?

Pentru a putea obține certificatul de absolvire în ocupația de „Specialist în activitatea de coaching” eliberat de către Ministerul Muncii, este necesar:

  • să deții o ”Diploma de licență” eliberată de o instituție de învățământ superior acreditată
    și
  • să ai minim 3 ani de experiență în muncă sau în domeniul voluntariatului (pe bază de contract de voluntariat)

Evaluarea finală pentru obținerea certificatului se va desfășura în cursul lunii Aprilie sau Mai 2025 la o dată agreată de comun acord de către toți participanții.

Cerințele preliminare pentru înscrierea și susținerea examenului de certificare sunt următoarele:

1. Să aduci la finalul cursului o sesiune înregistrată pe care să o folosești în supervizare ca să ne demonstrezi, atât mie cât și colegilor tăi, deprinderea abilităților practice de Specialist în activitatea de coaching.

2. Să completezi la finalul cursului un test grilă cu 20 de întrebări cu răspunsuri multiple care să dovedească că ți-ai însușit cunoștințele teoretice predate la curs.

3. Să susții și să documentezi un număr de 60 de ore de coaching cu minim 5 clienți reali diferiți (pro bono sau contra cost).

4. Să întocmești un plan de afaceri cu tema: „Modelul meu personal de coaching” pe care o să-l prezinți în fața comisiei de examen.

2015 Specialist in activitatea de coaching ANC

Care este valoarea investiției?

Ce poți face dacă ai nelămuriri sau întrebări?

În cazul în care mai ai nevoie de informații suplimentare ca să participi la curs, sună-mă pe numărul de telefon 0723.260.552 sau lasă-mi un mesaj pe WhatsUp.

Îți promit că îți voi răspunde în cel mai scurt timp.

Marian Opran

Marian Opran
https://marianopran.coach
Formator „Magic Coaching”

Pentru cine este cursul?

Absolvenți

Acest curs este gândit și structurat pentru persoanele care sunt interesate să practice legal profesia de Specialist în activitatea de coaching și să poată fi plătite pentru serviciile oferite, fie ca Persoană Fizică Autorizată, fie ca angajat într-un SRL. Orice persoană care obține diploma de calificare eliberată de către Ministerul Muncii poate fi înscrisă în Registrul General de Evidenta a Salariaţilor (REGIS) cu codul COR 242412 și poate primi un salariu, pe „fluturaș”, pentru ocupația de specialist în activitatea de coaching.

Coachingul a devenit o profesie recunoscută în România în anul 2013 prin introducerea de către Ministerul Muncii în C.O.R. (Clasificarea Ocupațiilor din România) a unei noi ocupații denumită Specialist în activitatea de coaching. Acest lucru a fost posibil odată cu aprobarea unui standard de pregătire profesională aprobat de către Autoritatea Națională pentru Calificări din România.

Standardul profesional aprobat de către ANC definește condițiile necesare pentru cei care vor să urmeze și să absolve cursul, cum ar fi: studiile preliminare necesare, numărul de ore de studiu teoretic și practic precum și setul de competențe specifice unui specialist în activitatea de coaching.

Citește primele 3 module ale cursului!

Lasă-mi datele tale de contact și-ți voi trimite pe email primele 3 module ale cursului (95 de pagini) ca să descoperi dacă vrei să te înscrii la curs.

Trimitere Module 1-3

De unde vine numele acestui curs?

Eu și Richard Bandler

Cei mai mulți dintre oameni consideră „magice” toate experiențele cărora nu le pot găsi o explicație, de obicei una logică.

Arthur C. Clarke, unul dintre autorii favoriți ai copilăriei mele, cunoscut ca unul dintre „Cei Trei Mari” autori de Science Fiction alături de Robert A. Heinlein și Isaac Asimov, spunea că:

Orice tehnologie suficient de avansată nu poate fi deosebită de magie.

Numele cursului este inspirat de cartea „Structura magicului” scrisă de Dr. Richard Bandler, unul dintre co-fondatorii Programării Neuro-Lingvistice. Cartea este lucrarea de doctorat în lingvistică a lui Richard și prezintă ceea ce avea să devină unul dintre cele mai puternice instrumente de lucru ale NLP – MetaModelul. Richard a fost primul model pe care l-am studiat temeinic și cu pasiune.

Al doilea model a fost, și este încă după 10 ani de studiu, Eric Berne – părintele Analizei Tranzacționale. Eric a fost cel care a reușit să explice foarte simplu, pe înțelesul clienților săi și lumii în general, din ce este alcătuită structura psihicului uman – lucru pe care psihanaliza (a.k.a. analiza psihicului) îl făcuse atât de complicat până atunci. Apoi, a explicat nevoia și dinamica interacțiunilor sociale într-un model grafic atât de ușor de înțeles pentru specialiști încât comunicarea acestora cu clienții să genereze reflecții puternice și noi decizii ale acestora.  

Aceste modele de performanță umană și-au căpătat renumele de „magicieni” datorită transformărilor miraculoase pe care reușeau să le producă în comportamentele oamenilor cu care lucrau.

MAGIC COACHING este un curs în care am inclus toate principiile etice și tehnicile ecologice de influențare folosite de acești doi magicieni ai schimbării și dezvoltării personale. Cele pe care le-am învățat și le-am folosit cu succes și eu în cei peste 10 ani de activitate. 

Cine sunt eu și de ce ai studia cu mine?

Marian Opran

Până în anul 2012 nu știam nimic despre psihologie. Ca absolvent de Politehnică și director într-o companie multinațională din domeniul telecom eram sceptic referitor la acest domeniu, scepticism accentuat de o grămadă de prejudecăți și de multă ignoranță.

În 2009 am trecut printr-o experiență personală care m-a marcat și după 3 ani de studiu pentru a înțelege ce (mi) s-a întâmplat am realizat că mi-am găsit cu adevărat pasiunea.

Așa că, la finalul anului 2012, după absolvirea cursului de Practitioner NLP, am decis să renunț la toate „beneficiile” funcției din multinaționala unde lucram, am devenit Specialist în activitatea de coaching 3 ani mai târziu și … antreprenor.

Nu am să te mint că mi-a fost ușor să-mi schimb profesia la 43 de ani. Știam însă din experiență că toate începuturile sunt dificile. În plus, nu-mi era teamă de eșec. Dar nici de succes 😉

Am rămas până astăzi la fel de pasionat ca în prima zi de mintea umană și de modul de a o folosi pentru obținerea performanței. Și asta mi-a dat energie și mă ajută să continui:

  • în 2013 am devenit NLP Master Practitioner și Licensed Associated NLP Coach,
  • în 2014 m-am înscris la cursul de formare în Analiză Tranzacțională pe care îl urmez și în prezent (mi-am planificat examenul internațional de Analist Tranzacțional Certificat în Consiliere, CTA-C, pentru anul 2025)
  • în 2015 am devenit unul dintre primii Specialiști în activitatea de coaching.
  • în 2016 am fost recertificat NLP Master Practitioner și Licensed Associated NLP Coach.
  • din 2012 până în prezent am avut peste 1.000 sesiuni de coaching individual cu aproximativ 600 de clienți plătitori.

Ce îți oferă programul de pregătire?

Abolvenți

Prin felul în care l-am conceput și îl voi susține, cursul:

1. Îți oferă 180 de ore de interacțiune directă atât cu mine cât și cu colegii tăi, din care 60 de ore vor fi alocate pentru însușirea cunoștințelor teoretice și 120 de ore pentru dobândirea abilităților practice.

2. Îți facilitează însușirea conceptelor și tehnicilor prin punerea lor în practică în sesiuni de coaching cu colegii astfel încât să îți schimbi experiențial percepțiile, atitudinile, deciziile și comportamentul.

3. Îți asigură instalarea mentalității și atitudinii specifice unui coach de succes prin supervizare și feedback în timp real în timpul cursului, atât de la mine cât și de la colegii tăi.

4. Îți permite dezvoltarea și optimizarea personală necesare înțelegerii trăirilor și problemelor cu care se confruntă clienții de coaching astfel încât să fii flexibil să lucrezi cu cât mai multe tipuri de persoane și de provocări.

5. Respectă în totalitate standardul de pregătire al profesiei de Specialist în activitatea de coaching pe care-l poți citi în întregime aici >>>Standardul ANC<<<

Cu ce diferă acest curs de altele similare?

Cu ce e diferit acest curs?

1. Te poți înscrie la acest curs doar după ce avem o discuție prealabilă. 

Fac asta încă de la prima serie pentru că îmi doresc în primul rând să clarificăm de la început care sunt așteptările tale de la acest curs. Am realizat în timp că e mai bine să știi la ce te poți aștepta de la mine și să mă asigur că pe durata cursului o să existe un climat de încredere și siguranță, favorabil dezvoltării personale a fiecărui participant.

2. Am limitat numărul de participanți la maxim 18 persoane.

Am decis să lucrez cu o grupă mai mică pentru că îmi doresc să am timp suficient să lucrez cu tine și te pot superviza în lucrul cu colegii tăi sau la cazurile clienților pe care îi vei avea pe parcursul cursului.

3. Cursul va fi organizat cu „prezență fizică”, în sală

Motivul principal este că învățarea ca și schimbarea este accelerată într-un mediu nou, ne-familiar, care ne permite să ne concentrăm la ceea ce avem de făcut fără distragerile inerente ale lucrului „de-acasă”. În plus, mediul on-line face aproape imposibilă interacțiunea dintre participanți din pauze, indispensabilă consolidării unui grup de dezvoltare personală. Cele 2 serii din timpul pandemiei mi-au dovedit asta.

Sala de curs va fi în incinta Universității Româno-Americane, singura universitate din România care oferă un curs de coaching acreditat de Ministerul Muncii. Adresa exactă este: Bd. Expoziției, Nr. 1B, Sector 1, București.

Vreau să știi că țin mult la prezența la fiecare modul pentru că este esențial din punct de vedere psihologic ca grupul să aibă o componență stabilă în timp. Iar dacă vrei ca la final să obții diploma care-ți dă dreptul să profesezi ca „Specialist în activitatea de coaching„, e nevoie să participi la curs cel puțin 90% din timp, adică la 22 dintre cele 24 de zile ale cursului.

Ce competențe și abilități vei dobândi participând la acest curs?

I am special

La finalul cursului vei constata atât tu cât și colegii tăi că ți-ai însușit și ești capabil să demonstrezi practic următoarele competențe profesionale specifice unui Specialist în activitatea de coaching:

1. Înțelegerea fundamentelor procesului de coaching și cunoașterea domeniului de aplicare

  • Folosești cunoștințe de profunzime cu privire la modelele învățării la adulți precum și modele de schimbare la nivelul percepției, atitudinilor și comportamentelor acestora
  • Ești conștient de oportunitățile și limitele din domeniul coachingului
  • Faci diferența dintre coachingul individual și cel de grup
  • Cunoști și ești dispus să te angajezi să respecți normele codului etice ale profesiei

2. Setarea identității de coach

  • Ești dispus să nu știi și să-ți asumi riscuri
  • Ai abilitatea să iți gestionezi propriile trăsături de personalitate, nevoi și așteptări, puncte forte și limite
  • Ai încredere să îți schimbi punctele de vedere și să experimentezi noi posibilități de acțiune
  • Ai încredere să lucrezi cu emoții puternice și să îți gestionezi propriile emoții fără a te lăsa pradă emoțiilor clientului
  • Îți iei angajamentul să te dezvolți continuu și să apelezi la supervizare ori de câte ori ai nevoie să înțelegi influențele pe care le aduci în procesul de coaching

3. Stabilirea relației comerciale

  • Comunici în mod clar diferențele dintre coaching, consiliere, psihoterapie și alte profesii de sprijin similare: consultanță, mentorat, management, training, etc.
  • Înțelegi și discuți eficient cu clientul clauzele contractuale specifice relației de coaching: logistica, costurile, programarea, cine și dacă alte persoane vor fi incluse precum și rolul lor, etc.
  • Evaluezi în mod realist potențialul de dezvoltare și schimbare din sistemul clientului și aderi la agenda acestuia
  • Stabilești dacă există o potrivire eficientă între metodele tale de coaching și nevoile potențialului client și dacă ești dispus să lucrezi cu acesta

4. Stabilirea alianței de coaching a.k.a. „contractul de schimbare”

  • Ești familiarizat și ai capacitatea de a explica noțiunea de „contract de schimbare” în contextul unei probleme specifice clientului
  • Stabilești norme clare referitoare la ceea ce este acceptabil și ce nu este acceptabil în cadrul relației de coaching, ce anume îi oferi clientului și ce nu, precum și asupra responsabilităților tale și ale lui
  • Clarifici împreună cu clientul obiectivele procesului de coaching precum și agenda fiecărei sesiuni
  • Treci dincolo de cuvintele clientului atunci când îi evaluezi preocupările, nelăsându-te limitat de descrierile acestuia
  • Manifești o preocupare autentică față de binele și viitorul clientului
  • Dai permanent dovadă de integritate personală, onestitate și sinceritate
  • Stabilești înțelegeri clare și îți respecți promisiunile
  • Afirmi clar scopul tehnicilor sau exercițiilor și obții acordul prealabil al clientului înainte să le folosești
  • Te exprimi clar și direct atunci când împărtășește idei sau oferi feedback
  • Ceri permisiunea pentru a aborda în procesul de coaching aspecte noi, sensibile
  • Evaluezi împreuna cu clientul progresul făcut de acesta atât pe parcursul cât și la finalul procesului de coaching

5. Facilitarea schimbării și obținerii de rezultate

  • Pui sub semnul întrebării afirmațiile limitatoare ale clientului, pentru a crea o înțelegere mai profundă a experiențelor acestuia
  • Pui întrebări deschise ce creează mai multă claritate, noi posibilități sau tragerea de învățăminte
  • Pui întrebări care modifică presupunerile inițiale ale clientului și determină descoperirea, înțelegerea, implicarea sau acțiunea
  • Pui întrebări ce ajută clientul să avanseze spre dorințele sale, nu întrebări ce determină clientul să se justifice sau să privească spre trecut
  • Soliciți în mod clar de la client acțiuni care să-l poarte spre obiectivele pe care și le-a stabilit
  • Urmărești punerea în practică, întrebând clientul despre acțiunile pe care clientul s-a angajat să le realizeze în sesiunile precedente
  • Dezvolți capacitatea clientului de a lua decizii, de a-și aborda preocupările principale și a se dezvolta obținând feedback, de a-și determina priorități și stabili ritmul propriu de învățare, reflectând la experiențele sale
  • Promovezi auto-disciplina clientului și îi atragi atenția asupra responsabilității față de ceea ce spune că va face, rezultatele acțiunilor pe care și le propune sau față de un anumit plan care conține termene de finalizare a acțiunilor
  • Atragi atenția clientului, în mod constructiv, asupra faptului că nu a realizat acțiunile pe care și le-a propus să le facă

Citește primele 3 module ale cursului!

Lasă-mi datele tale de contact și-ți voi trimite pe email primele 3 module ale cursului (95 de pagini) ca să descoperi dacă vrei să te înscrii la curs.

Trimitere Module 1-3

Care este calendarul cursurilor?

Calendar module

Programul de pregătire pentru Seria a 8-a este structurat astfel:

  • 12 module de weekend, Sâmbătă & Duminică, între 10:00 – 13:30 şi 14:30 – 18:00
Modulul 1
Data
18 - 19 Ian
Modulul 2
Data
8 - 9 Feb
Modulul 3
Data
1 - 2 Mar
Modulul 4
Data
22 - 23 Mar
Modulul 5
Data
12 - 13 Apr
Modulul 6
Data
10 - 11 Mai
Modulul 7
Data
31 Mai - 1 Iun
Modulul 8
Data
21 - 22 Iun
Modulul 9
Data
27 - 28 Sept
Modulul 10
Data
18 - 19 Oct
Modulul 11
Data
8 - 9 Nov
Modulul 12
Data
13 - 14 Dec

Ce este important să mai știi despre un curs de coaching acreditat?

Pentru a putea obține certificatul de absolvire în ocupația de „Specialist în activitatea de coaching” eliberat de către Ministerul Muncii, este necesar:

  • să deții o ”Diploma de licență” eliberată de o instituție de învățământ superior acreditată
    și
  • să ai minim 3 ani de experiență în muncă sau în domeniul voluntariatului (pe bază de contract de voluntariat)

Evaluarea finală pentru obținerea certificatului se va desfășura în cursul lunii Aprilie sau Mai 2025 la o dată agreată de comun acord de către toți participanții.

Cerințele preliminare pentru înscrierea și susținerea examenului de certificare sunt următoarele:

1. Să aduci la finalul cursului o sesiune înregistrată pe care să o folosești în supervizare ca să ne demonstrezi, atât mie cât și colegilor tăi, deprinderea abilităților practice de Specialist în activitatea de coaching.

2. Să completezi la finalul cursului un test grilă cu 20 de întrebări cu răspunsuri multiple care să dovedească că ți-ai însușit cunoștințele teoretice predate la curs.

3. Să susții și să documentezi un număr de 60 de ore de coaching cu minim 5 clienți reali diferiți (pro bono sau contra cost).

4. Să întocmești un plan de afaceri cu tema: „Modelul meu personal de coaching” pe care o să-l prezinți în fața comisiei de examen.

Care este valoarea investiției?

Ce poți face dacă ai nelămuriri sau întrebări?

Marian Opran

În cazul în care mai ai nevoie de informații suplimentare ca să participi la curs, sună-mă pe numărul de telefon 0723.260.552 sau lasă-mi un mesaj pe WhatsUp.

Îți promit că îți voi răspunde în cel mai scurt timp.

Marian Opran
https://marianopran.coach
Formator „Magic Coaching”

×